Digital Post til virksomheder og foreninger


Det er lovpligtigt for alle med et CVR-nummer at have en postkasse til Digital Post fra det offentlige. Postkassen er gratis.

Digital Post

Digital Post er et resultat af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi. Postkassen til virksomheder, foreninger med videre vil spare samfundet for knap 400 mio. kr. om året – til glæde for både borgere og virksomheder.

Meddelelser om årsregnskab, sygedagpenge, straffeattester m.v. lande i den digitale postkasse. Du kan endda få en besked på email, når der er ny post i din digitale postkasse.

Den digitale postkasse på virk.dk svarer til den e-Boks du kender til din private post.

Digital Post til virksomheder og foreninger

Hotline for hjælp til medarbejdersignatur og Digital Post, tlf: 70 80 86 86, Man. - Fre. kl. 09:00 - 18:00
For at komme i gang med at oprette en digitale postkasse, skal du følge linket til virk.dk.

For at få adgang til den digitale postkasse på virk.dk, skal du have en medarbejdersignatur / NemID tilknyttet til dit CVR-nummer. Du kan vælge at få signaturen som en fil, der installeres på din pc, eller du kan have et nøglekort, som du kender det fra dit private NemID.

Der kan udstedes alle de medarbejdersignaturer til et CVR-nummer, som der er brug for. Det vil sige at flere medarbejdere i virksomheden kan få adgang til den digitale postkasse. Administrerer du flere CVR-numre, skal du have en postkasse tilknyttet hvert CVR-nummer.

Mariagerfjord Bibliotekerne kan hjælpe med oprettelse af medarbejdersignatur og digital postkasse for de foreninger og virksomheder, der har brug for hjælp.

Du kan lave en aftale med:
Irma Rosenberg, telefon: 97 11 52 05, mail: irros@mariagerfjord.dk
Hans Ulrich Hansen, telefon: 97 11 52 00, mail: huhan@mariagerfjord.dk

Opdateret 18.09.18    Print    Læs op    Webmaster   Fandt du siden nyttig?