Gå til hovedindhold

Action card for den personalansvarlige

Den personalansvarlige skal sikre koordination mellem involverede personer herunder medarbejdere samt eksterne.

Indhold

    Rolleformål

    Den personalansvarlige skal sikre koordination mellem involverede personer herunder medarbejdere samt eksterne.

    Opgaver ved aktivering

    1. Indhent information

    • Indhent information om de involverede personer og bidrag om muligt til sekretærens situationsbillede samt den kommunikationsansvarliges interessentanalyse

    Opgaver ved første møde

    2. Rolle

    • Du har ansvaret for, at skabe og løbende føre et opdateret overblik over de involverede personer, herunder berørte borgere, medarbejderressourcer og eksterne interessenter

    • Du skal om nødvendigt sikre, at krisestaben tager hånd om de berørte personer

    • Gør krisestaben særligt opmærksom på følgende:

      • Skal der iværksættes krisepsykologisk bistand?

      • Er der pårørende, der skal underrettes?

      • Er der børn, der skal tages hånd om, ift. pasning?

      • Er der medarbejderressourcer, der kan anvendes anderledes?

      • Skal den kommunikationsansvarlige have bistand?

    • Du bidrager til, at krisestabens beslutninger bliver kommunikeret ud til og udført af de relevante personer, eksempelvis kommunale ledere

    Opgaver ved efterfølgende møder

    3. Opfølgende møder

    • Du indhenter løbende information fra kommunens i medarbejdere HR og kommunikation om de involverede

    • Du sikrer et højt informationsniveau til krisestaben om de berørte dele af kommunen, og du er bindeleddet til de ”udførende” dele af kommunen

    Sidst opdateret: 18. december 2025