Rolleformål
Den personalansvarlige skal sikre koordination mellem involverede personer herunder medarbejdere samt eksterne.
Opgaver ved aktivering
1. Indhent information
Opgaver ved første møde
2. Rolle
-
Du har ansvaret for, at skabe og løbende føre et opdateret overblik over de involverede personer, herunder berørte borgere, medarbejderressourcer og eksterne interessenter
-
Du skal om nødvendigt sikre, at krisestaben tager hånd om de berørte personer
-
Gør krisestaben særligt opmærksom på følgende:
-
Skal der iværksættes krisepsykologisk bistand?
-
Er der pårørende, der skal underrettes?
-
Er der børn, der skal tages hånd om, ift. pasning?
-
Er der medarbejderressourcer, der kan anvendes anderledes?
-
Skal den kommunikationsansvarlige have bistand?
-
Du bidrager til, at krisestabens beslutninger bliver kommunikeret ud til og udført af de relevante personer, eksempelvis kommunale ledere
Opgaver ved efterfølgende møder
3. Opfølgende møder
-
Du indhenter løbende information fra kommunens i medarbejdere HR og kommunikation om de involverede
-
Du sikrer et højt informationsniveau til krisestaben om de berørte dele af kommunen, og du er bindeleddet til de ”udførende” dele af kommunen